Ready…..? Go! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu Ready…..? Go! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu

Ready…..? Go!

Blijf op de hoogte en volg Rixta

08 Juni 2019 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Drip, drop, drip, drop …… stilte. Na een kletterende regenbui is de stilte bijna hoorbaar. Het is nog vroeg in de ochtend. Met een kop dampende koffie zit ik aan dek en kijk rond. Het lijkt of Let’s go al aan de lijnen trekt om te gaan, op naar het zeegat. Het zilte water trekt.

De stilte past bij het gevoel van het klussen. Eerst alles geven en dan ineens is het over. Het weer maakt dat we nog even twee dagen wachten voor we de zee opgaan. Zoals de weerkaarten er nu uitzien komt de “Go” op zondag. We zijn er klaar voor.

Hoewel we genieten hier, zet de winter langzaamaan in. De temperatuur zakt naar een graad of 16 en de regenbuien komen frequenter langs. New Caledonia met 25 graden en aardig wat zon lonkt. Een echt afscheid hoeft niet, want we komen terug. We genieten nog even van de stilliggende boot. Geen golven nog, geen deining, wel af en toe een windstoot. Dan trekt Let’s go even aan haar lijnen tussen de palen. Wat een relaxte tijd hier. Wat heerlijk om weer samen te lachen. Nieuwe mooie herinneringen aan deze weken kunnen we toevoegen aan ons archief. Een weldadig gevoel. Let’s go ziet er weer uit als een oceaan-waardig jacht. De systemen doen het. Alle belangrijke zaken voor op zee zijn getest of bewerkt. Elk hoekje is even aangeraakt, uitgesopt, ingevet, veranderd of vernieuwd. Alles even in handen hebben maakt haar weer vertrouwd. Hoe zal het op zee zijn? Welke zeedieren gaan we ontmoeten? Welke plekken gaan we zien? Op naar nieuw avontuur.

• 07 Juni 2019 - 18:25

Mieke:

Whoei! Go Let's go!

Wat een fantastische foto's al, terwijl er nog geen meter is gevaren, hihi. De nieuwe avonturen liggen op vaarafstand. Vanaf nu vol spanning wachten op nieuwe reisverslagen. Heerlijk!

Goede reis, lieve vrienden. Klapzoen, Miek x

• 07 Juni 2019 - 18:28

Justine:

Geniet ervan! en groet alle zee en luchtdieren, Justine

• 07 Juni 2019 - 19:10

Aleid:

Rik, wat ben je toch een goede schrijfster!! veel plezier, en doe voorzichtig ook he! liefs,aleid

• 07 Juni 2019 - 19:53

Wouter En Hermine :

Lieve vrienden. Klinkt allemaal goed!
    Mooi dat alles weer onder controle is.
    Wij wensen jullie een hele mooie reis naar nee Caledonia.
    Over 2 weken zijn wij weer even in Nederland.
    We horen graag weer van jullie.
    Lieve groet Wouter en Hermine

• 08 Juni 2019 - 06:34

Erik Van Tienhoven Van Weezel:

Geniet ervan !!!!

• 08 Juni 2019 - 11:26

Anouschka:

Wat mooi alweer! Een hele mooie behouden vaart!

• 09 Juni 2019 - 06:29

Welmoed:

Heel veel plezier Eddy en Rixta, jullie gaan weer een mooi avontuur te gemoet. liefs Welmoed

• 09 Juni 2019 - 19:13

Jolanda:

Trossen los en gaan! Veel plezier en bhouden vaart. Liefs Jolanda

• 10 Juni 2019 - 16:13

Sandra:

Fantastisch! Doe voorzichtig en geniet samen!! XX

• 11 Juni 2019 - 04:53

Lilian:

Het klussen is gedaan, jullie zijn er klaar voor?
    Een hele goede reis, doe voorzichtig!
    Plaats maar lekker veel foto's zodat ik mee kan genieten.
    Veel plezier

• 12 Juni 2019 - 05:04

Meike:

Ooo wat spannend zo stilte voor de storm! Heeeel veel succes en onwijs genieten... we leven mee...!
    kus aan jou en Eddy, Meike