4 t/m 12 februari, Bonaire-Curacao; Voorbereiding - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu 4 t/m 12 februari, Bonaire-Curacao; Voorbereiding - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu

4 t/m 12 februari, Bonaire-Curacao; Voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Rixta

12 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Woensdag 12 februari, Curacao.
Even kort:

Afgelopen tien dagen hebben we voorbereid om naar Panama te gaan. Zelfs mijn bezoekende vriendin Mieke heeft lekker in het schema meegedraaid. Zoals ze zei; dit is helemaal geen vakantieboot, dit is een werkboot! Reizen en op weg zijn is echt een manier van leven. Maar dat is best lastig voor te stellen denk ik. Thuis stop je de was in de wasmachine, onderweg op wereldreis ga je met volle tassen in een bijbootje, motortje moet het dan wel doen, bushalte moet gevonden worden, bus moet enigszins op tijd rijden en dan moet je de wasserette nog vinden. Je bent er zomaar een dag mee kwijt. En ja, zoals gebruikelijk zaten er wat dingen tegen; vastzittende fok waardoor ik enige uren in de mast hing, buitenboordmotor van de bijboot gaf het op ook na reparatiepoging, schroefbladen onder de boot vervangen maakte dat één motor achteruit en de andere vooruit ging en de Let's go heeft zichzelf in onze afwezigheid in Curacao bovenop een modderige ondiepte gekregen door een krabbend anker. Dat werd een nachtje vastzitten in de modder wachtend op hoog water.

Wat was er gaaf de afgelopen tijd? Eddy die spontaan een roze scooter mag lenen van de ijscoman op Bonaire, de slappe lach bij een reparatie waarbij mijn vriendin Mieke en ik in de bijboot met een tube lijm knel lagen, mijn heldhaftige 'voorkomen van een aanvaring met de buurboot' doordat ik voorop staande zag dat één motor achteruit ging en ik in spurt de gashendel kon bereiken, een grote glimlach op het gezicht van Mieke bij een regenbui met windkracht acht zeilend op weg naar Curacao, eten in het appartementje van Mieke op Curacao, het fotograferen van het huis dat mijn vriend Kenneth 20 jaar geleden op stage als architect in Curacao getekend had, het bij aankomst op Spaanse water direct een hele bijboot met buitenboordmotor te leen krijgen en alle hulp van medezeilers om ons van de ondiepte te krijgen.

Komende twee weken gaan we op weg naar Panama, voorlopig hebben we geen internet dus.

• 12 Februari 2014 - 20:53

Pieter:

Ja, eh, geen internet daar valt mee te leven, maar foto's, FOTO'S !!
    Goede vaart richting westen !

Pieter

• 12 Februari 2014 - 21:41

Jetty Noordzij:

Veel succes en goede vaart. Je hebt veel plezier van het bootmansstoeltje zie ik. Ziet er goed uit. Hou de boel heel! Jetty

• 13 Februari 2014 - 07:45

Erik Van Tienhoven:

Op naar Panama, kijk uit naar jullie volgende verslag. Mvg.Erik

• 13 Februari 2014 - 21:57

Welmoed:

leuk mini verslag, goede reis Welmoed

• 14 Februari 2014 - 09:54

Riet: