Splash! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu Splash! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu

Splash!

Door: Rixta

Blijf op de hoogte en volg Rixta

02 Oktober 2022 | Nieuw Zeeland, Whangarei

10 september – 2 oktober

‘Splash’…. verwachtte ik. Het klonk meer als een heel zacht ‘Zwoei-zwof’ eerlijk gezegd. Maar: Let’s go is te water! We liggen voor anker tussen de heuvels van Nieuw Zeeland. Geklots van water, geruis van wind, overvliegende vogels, gewieg in bed, schitterende ankerplek, momenten van gelukzaligheid.Wat hebben we dit gemist. De laatste dingetjes doen we hier. Op ons gemak. Als we zin hebben. En als de paar voorspelde regendagen voorbij zijn en de zon weer komt. Het is lente en het wordt warmer, heerlijk. Maar eerst valt er een soort eindeloze ontspanning over ons heen. We kunnen niet veel anders dan slapen, lezen, slapen, lachen, beetje kletsen, miniklusje, film, animatie, slapen, lezen, lachen.

De laatste dagen voordat we te water gaan zijn ronduit hectisch. Tot diep in de avonden zijn we bezig. Sociale contacten moeten het bekopen. Gelukkig is er begrip. De dag dat we gaan plonzen is Eddy jarig. Zelfs het feestje stellen we uit tot de avond op de ankerplek. Zodra Let’s go ’s ochtends het water raakt checken we de nieuwe doorvoeren van de toiletten en wasbakken. Geen lekkage! Blij! Zelf gedaan! Trots!

Let’s go is inmiddels sterker en nieuwer dan wij haar gekend hebben. De eerste twee uren vaart onze motorman mee op en neer op de rivier, omdat beide nieuwe motoren ingesteld en gemeten moeten worden. Als we hem willen afzetten, bedenkt de ankerlier dat ‘ie het anker niet naar beneden wil laten. Wel omhoog, niet meer naar beneden. Hoe symbolisch. Ofwel die wil doorvaren, ofwel die voelt zich achtergesteld met het onderhoud aan de rest van de boot. Dan maar handmatig het anker naar beneden. En ja, beloofd, later, zodra we weer moed hebben, gaan we ook jou schoonmaken en invetten. Graag in de zon. Op een windstil rustig plekje. Goed idee? Deal.

Vandaag moteren we naar onze tweede ankerplek omdat de wind gaat draaien de komende dagen. Door het water glijdend in de zon (na al die hoosbuien dus) moeten we wennen aan het veel stillere geluid van de motoren. Klopt het wel?Ja klopt toch echt. Echt? Ja ik geloof het wel. Ongekend.

Vandaag hebben we ook alweer moed voor wat laatste dingetjes. Ik leg nog wat stukjes keukenvloer om het helemaal af te maken, Eddy verbindt de elektrische draden weer aan elkaar. Die moesten los toen de mast eraf ging. Stel je een soort spinnenweb voor, maar gelukkig wel met plakkers en cijfers op de draden voor wat waar hoort. Ik werk het logboek bij. Op het lijstje probeer ik samen te vatten wat we de afgelopen maanden hebben vernieuwd. Per klus dus een regeltje. Zoals: ‘Twee nieuw motoren’, ‘alle verstaging vernieuwd’, ‘2 nieuwe toiletten’, ‘9 nieuwe luiken erin gezet’, etc. Het lijstje is anderhalf A4 lang. Achter elk regeltje zit een verhaal en vele uren, soms dagen of weken. Langzaam begint het besef door te dringen wat we de afgelopen maanden neergezet hebben. Kon dat in 4 ½ maand? No way! Toch wel? Ja ik geloof het toch wel.

En zeilen we al? Dat komt. Eerst de zeilen er nog op. Zodra we zin hebben. En het weer goed is. Dan willen we Great Barrier Island verkennen. De vakantie is van start! Let’s go voelt weer als thuis.

• 02 Oktober 2022 - 09:56

Wouter En Hermine :

Wat geweldig! Dubbel gefeliciteerd. Wat zullen jullie moe maar ook trots zijn! Wij wensen jullie nog een hele mooie zeilmaand.

• 02 Oktober 2022 - 09:59

Paula:

Hai Rixta en Eddy,

Gefeliciteerd! Wat ben ik blij voor jullie dat jullie op het water zijn met de 'Let's Go'. Ik wens jullie een hele fijne vakantie!

Groetjes,
    Paula

• 02 Oktober 2022 - 12:55

Mieke:

Jaaaaaaaa!!!!!!!!!

• 02 Oktober 2022 - 13:22

Paul:

Diepe buiging ! Gefeliciteerd Eddy en klapzoen voor Rixta !

• 02 Oktober 2022 - 13:26

Welmoed:

Lieve Rixta en Eddy

Wat heerlijk de Lets'go in het water. Super trots op wat jullie allemaal geklust hebben. Nu tijd om te ontspannen en te genieten. Fijne zeil vakantie

• 02 Oktober 2022 - 13:41

Justine:

HOERA!!⛵️

• 02 Oktober 2022 - 15:55

Jolanda Vanaf Texel:

Eindelijk, straks al varende dubbel genieten.

• 02 Oktober 2022 - 16:24

Rob:

De Ecco vraagt zich af jullie na al dit verdiende genot echt nog wel naar HUIS komen dit jaar.......

• 02 Oktober 2022 - 18:10

Roeli :

Fijn weer de dagelijkse beslommeringen van een onverwachte volgende dag te lezen. Aan de voorbereidingen zal het niet liggen, lijkt me zeer gedegen, moet ook wel. Nog gefeliciteerd Eddy. Het grote genieten lijkt toe te nemen met het varen ... Super... Houden zo

• 02 Oktober 2022 - 23:06

Adri En Frits:

Lieve Rixta en Eddy,
    Onze petten af voor jullie beiden. Wat hebben jullie veel werk verzet!!
    Wat een geweldige samenwerking!
    Nu vooral uitrusten en genieten en echt vakantie houden.
    Van harte gefeliciteerd met de te water Lating van de “Lets Go”
    Lieve groet van ons

• 03 Oktober 2022 - 09:40

Jeanne:

Eindelijk. Na al dat zwoegen. Een fijne vaartocht !!!!

• 03 Oktober 2022 - 11:48

Geert En Wiberthy:

Lieve Rixta en Eddy,
    Wat met doorzettingsvermogen al niet tot stand kan worden gebracht,
    geweldig. Gefeliciteerd met de verjaardag van Eddy en met het resultaat
    van zoveel noeste arbeid. Nu volop genieten !
    Lieve groet van ons

• 03 Oktober 2022 - 13:46

Riet:

Het duurde wel even, maar uiteindelijk kunnen jullie safe gaan genieten van zon zee en elkaar.

• 05 Oktober 2022 - 16:07

Gerard En Meliet:

Wat fijn dat jullie toch nog kunnen varen, eindelijk ontspannen! Genieten⛵️
    Liefs!

• 16 Oktober 2022 - 19:26

Aleid:

Wat geweldig! en nog gefeliciteerd Eddy!! Veel zeilgeluk!

• 21 Oktober 2022 - 07:44

Justine:

tsjongejongejonge, nou nou, [e-1f4aa][e-1f4aa]Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Hopelijk genieten jullie nu van goed weer, water en niet teveel wind, liefs Justine