Rapa Nui!!!!! - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu Rapa Nui!!!!! - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Rixta Vriend - WaarBenJij.nu

Rapa Nui!!!!!

Door: Uw razende reporter

Blijf op de hoogte en volg Rixta

15 Januari 2015 | Chili, Paaseiland

Jaa!! Rixta en Eddy zijn aangekomen bij Paaseiland!

*Citaat* Zojuist hebben wij het anker laten vallen bij Rapa Nui, ofwel Paaseiland, Isla de Pascua, Easter Island!!!! We hadden een fantastische tocht!! We liggen nu aan de zuidoosthoek van het eiland, Hanga Hutuiti, met zicht op de vulkaan Rano Raraku (werkplaats waar vroeger de beelden in de rotsen werden uitgehakt) en.... met uitzicht op een rij van 15 paar billen van Moai op een rijtje. Ja, de mannen kijken het binnenland in, dus wij zien alleen de billen.

Echter, deze ankerplek maakt het onmogelijk aan land te gaan en komende dagen blijft het noord west waaien. Pas als het zuid oost gaat waaien kunnen we naar Rapa Nui, het stadje. Daar kunnen we dan waarschijnlijk aan land en wie weet is er internet. Ja, want dan ga ik natuurlijk heel graag het verslag plaatsen. Maar daarvoor dus nog even geduld.

We liggen hier heerlijk op de swell (ohw wat ben ik blij met een catamaran boven een monohull!!!! echt!). Lekker aan het anker in 15 meter diep doorzichtig water. Twee vogels zijn vanaf Ecuador meegevlogen, zo leuk. *Einde citaat*

Minder dan een maand na hun vertrek uit Ecuador zijn onze stoere schippers aangekomen bij Paaseiland. Ze hebben mij via de satelliet een bericht gestuurd zodat ik jullie op de hoogte kon brengen van hun aankomst in dat paradijs met blote stenen billen en helder water en een swell waar een monohull zeeziek van wordt. O ja, en twee huisdieren in de vorm van vogels. Zo klinkt een zeereisje toch heel relaxed. Op dit moment zijn Eddy en Rixta nog incommunicado; ze hebben geen internet en geen telefoon. Alle mails en sms'jes dus nog even geduldig bewaren.

Zo, iedereen blij en gerustgesteld?

Hartelijke groet, ook namens de schippers, Mieke

• 15 Januari 2015 - 23:32

Klaas Bart:

HèHè, ik zit al 2,1 dagen gespannen te wachten op dit bericht!!!!!!
    Zodra jullie dit lezen, Rixta & Eddy:
    VAN HARTE GEFELICITEERD, hele prestatie.
    Dan ga ik nu eindelijk naar bed met een beeld van 15 paar billen voor mijn ogen.
    Veel plezier op Rapa Nui, globetrotters!
    Hou vol
    KB

• 15 Januari 2015 - 23:42

Simone:

Lieve Rixta & Eddy wat fijn om te lezen dat jullie er zijn! Ik kijk uit naar het reisverslag van Rixta. En ben benieuwd of het jullie lukt om het raadsel van de Moai op te lossen.

Lieve groet simone

• 16 Januari 2015 - 08:31

Agnes:

Lieve Rixta en Eddy,
    Weer een mijlpaal! Heel byzonder om iedere keer weer een stukje met jullie mee te reizen.
    Geniet en ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
    liefs, Agnes

• 16 Januari 2015 - 08:50

Margreeth:

Fijn om te horen dat jullie aangekomen zijn! Groetjes Margreeth.

• 16 Januari 2015 - 15:14

Melitta:

pfff...best een opluchting dat jullie veilig zijn aangekomen! Wat heerlijk dat het zo'n fantastische reis is geweest. Ik kijk uit naar het volgende verslag! Dat jullie niet aan land kunnen door de wind, doet mij een beetje denken aan het Oerol....op een ander klein eiland.....ver van het Paaseiland. Veel liefs Meliet

• 17 Januari 2015 - 08:48

Jetty Noordzij:

Geweldig dat jullie zijn gearriveerd en een goede reis hebben gehad. We zijn blij voor jullie. Geniet ervan en we kijken uit naar de berichten. Lieve groet Jetty

• 17 Januari 2015 - 13:43

Welmoed:

Mieke, fijn om te horen dat ze goed zijn aangekomen! Daar ben ik heel blij mee, zat juist op bericht te wachten.
    Nu uitkijken met vol verlangen naar de reisverslagen.
    Lieve Rixta en Eddy fijn dat alles zo goed is verlopen. Geniet van de deining en het uitzicht
    lieve groeten Welmoed

• 18 Januari 2015 - 14:05

Pieter:

Mooi, mooi, mooi !
    Geniet ervan en vergeet niet die twee "badgasten" even op de gevoelige chip vast te leggen;
    Kunnen we tenminste uitzoeken wat het zijn . . .

Lieve groet,
    Pieter

• 18 Januari 2015 - 19:41

Patricia:

Lieve Rixta en Eddy,
    Gefeliciteerd, dat is snel en ook nog twee vogels meegevlogen,
    die zullen wel even moeten bijkomen;-).
    Geniet van deze prestatie en het bjjzondere uitzicht!!

Lieve groetjes Patricia

• 19 Januari 2015 - 01:58

Rard:

You did Jacobus proud! R a r d

• 22 Januari 2015 - 00:51

Glyn Jerling:

Well done Rika & Eddy I have read your story and more or less understand. SOunds beautiful there. Enjoy the rest of your stay.....